Designing Good Life : en slogan och ett liv

Thomas Ek är en ”doldis” som tillsammans med sin bror Peter skapade framgångssagan OBH Nordica under åren 2003-2010. Deras resa från uppväxten i Vällingby till ett marknadsledande företag inom branschen hemelektronik och husgeråd är kantad av med- och motgångar, euforisk glädje och bottenlös sorg. I den här personliga boken får vi följa Thomas liv och hans tankar kring såväl privata händelser som hans insikter och reflektioner inom företagande, försäljning och marknadsföring. Han har levt sitt liv efter mottot att det är mer intressant att säga ja i stället för nej, se möjligheter hellre än problem och att det är när man möter människor som det händer saker om det är meningen att det skall hända!?

Genom att berätta om sitt liv vill han inspirera läsarna att själva våga mer, avdramatisera rädsla och ge sig själva chansen att utvecklas. Vi får följa hans uppväxt i förorten och ta del av hur hans bekräftelsebehov och starka vilja att lyckas driver honom framåt från tidig ålder. Hur man kombinerar ett kompromisslöst företagande med att bilda familj och uppleva sann kärlek går som en röd tråd genom hans berättelse.

Både Thomas och Peter har kallats för ”Superentreprenörer” och ”Brödrostkungar” genom åren men deras egen syn på sitt företagande har varit mer att man lär sig av misstagen och blir undan för undan mer träffsäker. Deras reklamslogan Designing Good Life blev med tiden lika välkänt som deras varumärke OBH Nordica.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *